Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

ΘΕΣΕΙΣ και ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ του Συνδυασμού μας.





Δημοτικές  εκλογές  2014
ενωτική  δράση
Αντώνης  Ρυσάφης
Υποψήφιος  Δήμαρχος



8 Μαΐου 2014

ΘΕΣΕΙΣ και ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ του Συνδυασμού μας.

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΜΑΣ

Χαρακτηριστικό δείγμα της παθογένειας του πολιτικού συστήματος, που οδήγησε την χώρα μας στην καταστροφή, είναι η ευκαιριακή συγκρότηση των δημοτικών συνδυασμών, και η μη λειτουργία τους σε όλη τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου.  Το γεγονός αυτό συνετέλεσε στην καθιέρωση ενός αποκλειστικά δημαρχοκεντρικού συστήματος διοίκησης.


Στα πλαίσια αυτού του δημαρχοκεντρικού συστήματος, όλες οι αποφάσεις των οργάνων (δημοτικό συμβούλιο, επιτροπές) κυρίως επικύρωναν τις αποφάσεις ενός ατόμου ή μίας μικρής ομάδας γύρω από τον Δήμαρχο.  Ο θεσμός δε, των Αντιδημάρχων, απλώς μεταβίβαζε τις όποιες τυπικές ευθύνες από τον Δήμαρχο σ’ αυτούς, που τύποις είχαν τις αρμοδιότητες.

Στη νέα λειτουργία που οραματιζόμαστε, ο δημοτικός συνδυασμός, στον οποίο μετέχουν όλοι οι υποψήφιοι, αλλά και φίλοι του, αποτελεί το βασικό εργαλείο παραγωγής πολιτικής και χάραξης της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθούν ο Δήμαρχος και τα εκλεγμένα στο Δημοτικό Συμβούλιο και τις Επιτροπές μέλη του.

ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ότι με τον ίδιο δημοκρατικό τρόπο που ο συνδυασμός μας, «ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ», συγκροτήθηκε και λειτούργησε μέχρι σήμερα, θα εξακολουθήσει να λειτουργεί και στο μέλλον, με όλους τους συνδημότες μας που τον πλαισίωσαν, αλλά και με όσους άλλους θελήσουν να ενταχθούν σ’ αυτόν, αποδεχόμενοι τις αρχές και τις αξίες μας, που με σαφέστατο τρόπο προσδιορίσαμε στην ιδρυτική μας διακήρυξη και στον προγραμματικό μας λόγο.

Ελπίζουμε ότι το ίδιο θα κάνουν και οι υπόλοιποι Δημοτικοί Συνδυασμοί, ώστε όλοι μαζί να παλέψουμε για την αλλαγή της νομοθεσίας στο ζήτημα αυτό.  Με άλλα λόγια οι Δημοτικοί Συνδυασμοί, να πάρουν χαρακτηριστικά Οργανώσεων που λειτουργούν νόμιμα και δημοκρατικά με καταστατικό, όργανα και αρχές και να πάψουν να είναι το «φέουδο» του ενός.  Μόνον έτσι οι Δημοτικοί Συνδυασμοί θα πάψουν να είναι «εκτροφεία» προσωπικών φιλοδοξιών ή και ματαιοδοξιών, όπου το προσωπικό συμφέρον και η προσωπική προβολή είναι το ισχυρότερο κίνητρο για τη συμμετοχή σ’ αυτά των ιδίων σχεδόν προσώπων, τη στιγμή που πολλά και ικανά στελέχη της κοινωνίας μας παραμένουν απλοί παρατηρητές, αρνούμενοι να γίνουν συμμέτοχοι στη λειτουργία ενός άρρωστου και ξεπερασμένου πολιτικού συστήματος.


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ
H ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ

Αυτονόητη συνέχεια του δημοκρατικού τρόπου λειτουργίας του συνδυασμού, είναι η λειτουργία όλων των Οργάνων Διοίκησης του Δήμου, από τον Δήμαρχο έως και την τελευταία επιτροπή.

Στα πλαίσια αυτής της λειτουργίας, το Δημοτικό Συμβούλιο είναι ο κύριος εκφραστής της βούλησης των συμπολιτών μας και ο Δήμαρχος, σύμφωνα και με τις νομοθετικές επιταγές, υλοποιεί τις αποφάσεις του.

Οι εκλεγμένοι με τον συνδυασμό μας Δημοτικοί Σύμβουλοι, θα λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο προς το συμφέρον του τόπου, δεσμευόμενοι από τις αρχές και τις αξίες του συνδυασμού μας και πάντοτε στα πλαίσια της πολιτικής, της στρατηγικής και των αποφάσεων του συνδυασμού.  Η εποχή που τα μικροσυμφέροντα των λίγων ήταν πάνω από το συμφέρον του συνόλου, τελειώνει.  Η διαφορετική αντίληψη ήταν αυτή που οδήγησε την περιοχή μας στο μαρασμό και τα παιδιά μας στην απομάκρυνση από τον τόπο τους.

Όλα τα εκτελεστικά όργανα και οι επιτροπές του Δήμου αλλά και γενικότερα όπου συμμετέχουν εκπρόσωποι του Δήμου, θα στελεχωθούν από τους πιο ικανούς και ειδικούς στον κάθε τομέα.  Η επιλογή των πολιτών που απαιτούνται σ’ αυτές θα γίνεται με μόνο κριτήριο την ικανότητά τους, την εξειδίκευσή τους στο αντικείμενο και την αποτελεσματικότητά τους.  Για μας που είμαστε μια ανεξάρτητη δύναμη, είναι αδιανόητος ο αποκλεισμός λόγω, πολιτικών πεποιθήσεων και μη στήριξή μας στις Δημοτικές εκλογές.  Όπως αδιανόητη είναι και η ισοπέδωση των πάντων μόνο και μόνο για να λάβουν μέρος όλοι στη νομή της εξουσίας.  Υπάρχει διαρκής αξιολόγηση αυτών που κατέχουν θέση διοίκησης και ευθύνης και οι ικανοί και αποτελεσματικοί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους προς το συμφέρον της κοινωνίας και του τόπου μας.  Αυτό φυσικά ισχύει και για το υπαλληλικό προσωπικό του Δήμου και των Νομικών Προσώπων του.

Στα πλαίσια της συμμετοχικής λειτουργίας και των ζωντανών δυνάμεων της κοινωνίας μας, ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ, για την ουσιαστική λειτουργία της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, θεσμό που πρωτοκαθιέρωσε ο Καλλικράτης, αλλά οι υφιστάμενες δημοτικές ομάδες τον ακύρωσαν στην πράξη.  Για τη συγκρότησή της κινήθηκαν στη λογική ισορροπιών και ημετέρων.  Οι δυο – τρεις συνεδριάσεις που έγιναν ήταν ο ελάχιστος αριθμός που προβλέπονταν υποχρεωτικά από τον νόμο, χωρίς ποτέ όμως, με ευθύνη της διοίκησης, να ασχοληθεί με τα ουσιαστικά ζητήματα της περιοχής μας.

Ασέβεια προς τους πολίτες αυτού του τόπου είναι και η μη κάλυψη της θέσης του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης.  Θέση που προέβλεπε ο Καλλικράτης, για να είναι το ανάχωμα για κάθε αυθαιρεσία των διοικούντων και το μέσο για να βρίσκει ο δημότης το δίκιο του.  Με ευθύνη όμως, όλων των δημοτικών παρατάξεων, η θέση αυτή δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.

Εμείς ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ότι το πρώτο μέλημά μας, μετά την ανάληψη της διοίκησης του Δήμου, θα είναι η συνεργασία με τις άλλες δημοτικές παρατάξεις και η επιλογή του ικανότερου για τη θέση αυτή.

Ένα άλλο βασικό στοιχείο της συλλογικής μας λειτουργίας είναι ο ουσιαστικός ρόλος των τοπικών συμβουλίων, που τύποις εμφανίζονται ως συλλογικά όργανα.  Στην ουσία λειτουργούν με ένα μόνο πρόσωπο, τον πρόεδρο που και αυτός στην πράξη λειτουργεί ως υπάλληλος του Δήμου για όλες τις δουλειές.  Ο νόμος προσδιορίζει με σαφήνεια τον τρόπο λειτουργίας των τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων, τις αρμοδιότητες του προέδρου και του συμβουλίου, προβλέπει συνελεύσεις κατοίκων τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος και εμείς ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ να τον εφαρμόσουμε κατά γράμμα.

Κανένα λοιπόν έργο στις Τοπικές Κοινότητες, χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση και απόφαση των τοπικών συμβουλίων, καθώς επίσης και την μετέπειτα παρακολούθησή του  Δεν νοείται για μας σχεδιασμός και υλοποίηση έργου, χωρίς να καταστούν κοινωνοί οι συμπολίτες μας για τη σκοπιμότητά του, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής του, τον προϋπολογισμό και το τελικό κόστος του καθώς και τον βαθμό όχλησής τους κατά την εκτέλεσή του.  Δεν νοείται καμιά δράση, που δεν λαμβάνει ως πρωταρχική της προδιαγραφή, όχι απλά την προστασία αλλά και την ανάδειξη του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε.

Τέλος, δεν νοείται διαχείριση δημοσίου χρήματος χωρίς τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ελέγχου, που διασφαλίζουν τη διαφάνειά της.  Απ’ την άλλη δεν νοούνται υπηρεσίες και Δημοτικές επιχειρήσεις, που δεν θα είναι ανά πάσα στιγμή σε θέση να εξυπηρετήσουν άμεσα τον συνδημότη μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου